۱ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۰

امام جمعه اردبیل:

مسجد باید برای مقابله با انحرافات برنامه داشته باشد

 مسجد باید برای مقابله با انحرافات برنامه داشته باشد

زنجان- امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مسجد باید برای مقابله با انحرافات برنامه داشته باشد، گفت: کاری که مسجد می‌تواند، انجام دهد صدا و سیما و آموزش و پرورش قادر به انجام آن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی مسجد در محل امامزاده سید ابرهیم(ع) شهر زنجان، به اهمیت مسجد در تاریخ دین مبین اسلام اشاره کردو افزود: ساخت مسجد نخستین کار  پیامبر اکرم(ص)در صدر اسلام بود.

وی با یادآوری اینکه از صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) تاکید بسیاری بر اقامه نماز جماعت به ویژه نماز صبح داشتندو این مهم باید در مساجد تقویت شود، گفت: ما هنوز ثواب نماز جماعت را درک نکرده‌ایم و هویت جمعی بسیار مهم است و ما در مسجد جمع می‌شویم که نماز جماعت را داشته باشیم و نخستین کاری که باید در مسجد باید تبلیغ شود، اقامه نماز جماعت است.

عاملی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتدار فرهنگی در کشور اشاره کردو گفت: اقتدار یک کشور به فرهنگ آن وابسته است و اگر این مولفه نباشد، اقتدار در بخش‌های دیگر اهمیت چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله طلاق در نتیجه رعایت نکردن ادب رخ می‌دهد و بزرگترین صیانت جامعه ما صیانت مسجدی است، افزود: اگر با اعتقادات مشکل جامعه حل نشود با پلیس هم حل  نمی شود.

عاملی با بیان اینکه مسجد باید برای مقابله با انحرافات برنامه داشته باشد، یاد آورشد: کاری که مسجد می‌تواند، انجام دهد صدا و سیما و آموزش و پرورش قادر به انجام آن نیست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در مسجد باید به جوانان بها داده شود و  توحید و معاد از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در مساجد به آن توجه شود، گفت: وظیفه هیئت امنا این است که با تشویق زمینه حضور دانش‌آموزان و جوانان را در مساجد فراهم کنند.

عاملی به نقش محوری مساجد در فرهنگ‌سازی جامعه اشاره کردو افزود: مسجد تنها برای مجالس ختم نیست، بلکه عبادت جمعی یکی از کارکردهای مهم مساجد است.

کد خبر 3747989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha